REENTAMAU D’EL ESTATUTU D’AUTONOM

20060301134543-banderaasturias.gif

PREÁMBULU

Asturies, faciendo usu d’el derechu que-y le reconoz la constitución, declara la su voluntá d’armase en República Independienti d’Asturies, rexión a la que tuvo subyugó hasta agora mesmo. N’esta hora solene en qu’Asturies recupera la so llibertá, rinde tamién homenaxe a tolos homes y muyeres que ficiéronlo posible. Asturies non escaez.

TÍTULU PRELIMINAR: ARREMANGAES XENERALES

Artículo 1

Asturies ye nación. Entamá na forma de República, o algu apaecíu, pos fue la primera, que-y alzose contra el moru. ¿Onde taban los demás?.

Artículo 2

La República d’Asturies. Tá fecha per los territorios actuales más los que se reclamen por razones históriques y turístiques y en
conceptu de recuayamientu, que son: Tolos pueblos de la provincia de León semetóes al yugu de Castilla.

Artículo 3

Escudu. Tará formau per una imaxen del Puente de Villaviciosa con el escudu del Real Uvieu y del S. de Xixón a ambos laos, coronáu pol vasu sidra col focicu de Pelayo grabáu.

Artículo 4.

Himnu. El Himnu d’Asturies será ya el reconocíu internacionalmente y declaráu patrimoniu de la humanidá pol la PAESCU (Puxa Asturies Estau Corporativu y Unicú.

Artículo 5.

Pol culu te la hinco

Artículo 6

Los paisanos. Son paisanos de la República D’Asturies toos aquellos nacius en los praos y caseries de la Rep·blica y los que han refocilao en les mismes, legalmente, pol lo civil o lo eclesiasticu, en toos los territorios citaos nel articulú 2.

Artículo 7.

La Llíngua. La llíngua oficial del estáu astur, será el Astur, bable o asturiano mismamente. To paisanu tien el derechu y el deber de
deprender la su llíngua. Les istituciones van promover su usu y van ser especialmente escrupuloses (ye decir, por cojones) de que
en dicha llíngua vengan traducíos los billetes del bancu, los tikes del Carrefour y El Corte Inglés, los billetes de Iberia, y les etiquetes de les botelles de sidra. Los que non sepan falala, dirán a clases los martes y xueves después de llamber.

Artículo 8

Nosa Identidad. El faro d’el Cabu Peñes a partir d’agora, en vez de la tradicional llume qu’emita, va entamar a emitise un focu con fondo oscuru de forma Cruz de la Victoria. Pa si salen los tanques del ejercitu d’españa, venga Pelayo a echanos un cable.

Artículo 9

La bandera. Asturies tendrá una nueva bandera, azul cola Cruz de la Victoria n’amarillu, n’el fondu, y la firma en roxu del Nano na esquina superior dizquierda.

TÍTULO PRIMERU

Artículo 1.

Financiación. El tesoro d’el Estáu será sufragau per ·n impuestu directamente proporcional a la riqueza de sus paisanos, así como
per n canon sobre les pastilles juanola, el vino Don Simón , los armarios del ikea, el papel higiénicu y solidariamente per lo que-y sobre a Cataluña, que vai ser la de Dios.

Artículo 2.

Territoriu. Con l’aprobáu d’est articuláu colmense les reivindicaciones históriques de León y así pues per fín LEÓN YE UNA PROVINCIA, sin discriminación sobre’l restu de les provincies que formen La República D’Asturies.

Artículo 3.

Les Provincies. Toles provincies dependen orgánica y administrativamente de Uvieu capital, como capital de la Rep·blica, inclusu León y Xixón, si bien esta última, tendrá un roconocimientu especial.

Artículo 4

La Asamblea. Ye la cámara de representación de to los Astures y tará formáu per ·n sólu escañu.

Artículo 5

Alza la pata que te la hinco. (que ye , que picastei otra vez)

Artículo 6

Ta permitíu el botellón. Tara permitiu el botellón, siempre que s’invite a tos lo paisanos que-y pasen pol lugar.

TÍTULO SEGUNDU

Artículo 1.

Moneda. La moneda d’Asturies ye el pinón, divisible a su vez en piezas de menor valor, así 1 pinón equivale a 100 pininos, y tan
equiparaos a la moneda imperialista d’europa. El €uro.

Artículo 2

La unidad de medida. Ye el cachu. Tómase como referencia la distancia entre Ribadeu y Covadonga: Un buen cachu, que ye
proporcional en 100 veces al cachu.
El cachu divídese en 100 cachinos. La unidad fracionaria d’el cachu ye’l cachín, tamién llamáu “un trozu”.
Como unidaes superiores al Cachu adoptarase “LaDeDios” y el “CachuLlargu”.

Artículo 3

La unidad de Vollumen. La Sidra cúbica ye la medida de capacidad.
La sidra cubica midese al revés. Exemplu: una pipa sidra llena ye igual a 1.000 Culetes, una pipa sidra vacía ye igual a 10 asturianos serenos + 20 madrileños bebios.

Articulo 4

L’agua. La Rep·blica D’Asturies arropellará el Río Sella pa evitar trasvases d’ésti a otres cuenques. A partir de güei será navegable
hasta el Picu Fariu.

Artículo 5 (Por el culo te la Hinco)

Artículo 6

Festividaes. La Semana Santa queda revocá, pasará a llamase Semana Pelaya. La folixa na primavera de Mieres, la fiesta peritos
del 19 de Marzo (San Xosé), la Espicha d’Economiques y las quemas del naval en Xixón, van ser declaraes fiestes nacionales, y queda estableciu el día 8 de Septiembre -Dia D’Asturies- como el día de la fiesta nacional.

Artículo 7 y últimu

Las Fartucaes.La comidona nacional ye la fabada, pero s’incluye tamien el pixín, el pote asturianu, los chorizos de Noreña, los callos de Maybe, el pan d’escanda y l’arroz con leche, como platos de la gastronomía nacional. La bebida nacional ye la Sidra. La sidra dulce tendrá carácter de bebida arropellada pol los llagareros.

ARREMANGAES ADICIONALES

Artículo únicu

El poder na Rep·blica D’Asturies emana del pueblu, que vota nos chigres y que-y no se puede vulnerar, sin caganos en la PUTA MADRE QUE PARIO al babayu que quiera emburiarla al vertederu.

FIRMAU:

La comisión de Fiestes del Antroxu y un borrachu qu’andaba pol aquí.

Uvieu a 1 de Eneru del 1 (año de la llivertá)

Anuncios

Acerca de Marineru Vagarientu

El viejo truhán capitán de un barco que tuviera por bandera un par de tibias y una calavera.

Publicado el 1 marzo, 2006 en Otras cosas. Añade a favoritos el enlace permanente. Deja un comentario.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s